maandag 7 mei 2018

Zomaar een stukje: “een dagje Duitsland”


Zaterdagmorgen de wekker gaat om 5.30 uur, 5 minuten later hoor ik de wekker op zolder gaan, alleen duurt het wat langer voor die wordt uitgezet [hahaha 😄]

Maar oké… Wassen, aankleden, een paar sloten koffie naar binnen werken en de auto in.
We rijden de straat nog niet uit en Róbin zit al te haken in de auto, geweldig! 
Ik geniet ervan dat ze sinds een week of 2 kan haken, voor die tijd wilde ze er niets van weten, ja wel van alle eindresultaten en “mama kan je dit voor mij maken” of “Sabrina die is leuk” en dan haar liefste glimlach naar Sab. Vanaf nu kan ze het met enige hulp lekker zelf doen. 
Britt zit lekker achterin met koptelefoon op een serie te kijken die ze heeft gedownload van videoland.

De rit gaat via een omweg naar de plek van bestemming: Duitsland, de meiden gaan heerlijk shoppen met hun tante, manlief lekker klussen met broerlief, en ik? Ik zet een lekkere stoel bij een boom neer, een beetje zon en een beetje schaduw, een heerlijke cappuccino erbij en een haakwerkje. Mijn dag kan niet meer stuk.

Bezig aan projecten waar het resultaat nog even geheim van moet blijven maar hier binnenkort vanzelf meer over.

De terugweg ging gelukkig met minder omwegen. Róbin heeft teruggereden vanuit Duitsland, manlief in een busje er achteraan samen met Britt en met hout voor een soort serre aan het huis (benieuwd straks hoe dat wordt).

Op de terugweg heerlijk zitten haken in de auto, [vinden jullie dat ook zo fijn? Haken in de auto, zeker als je lange stukken moet rijden, gaan de ritjes allemaal wat sneller]. Dit keer een aantal toeren aan Róbin haar haakwerk ze is van een granny een snuggle vest aan het maken met Alize angora simli batik een pracht van een garen met een schitterend kleurverloop. 
Gelukkig heeft ze best redelijk dezelfde haakhand als ik, dus kan ik haar zo af en toe helpen zodat ze wat meer vorderingen ziet.

Na ruim 2 uur rijden kwamen we weer thuis met een voldaan gevoel. Lekker mijn [fluffy] Optidee bedje in.


Tot een volgende keer liefs Au3

Geen opmerkingen:

Een reactie posten