maandag 21 mei 2018

Wat km en belevenissen door het land

Weer een heerlijk weekje achter de rug met de nodige belevenissen en projecten in de maak en afgerond.
We hadden met het weer niet helemaal te klagen, al was het zaterdagochtend berekoud toen we in de auto stapten richting Ommen voor een fair op Landgoed Het Laer.
Dus gehuld met bergschoenen jas en poncho de auto in, en wat doen we in de auto natuurlijk: haken, al was het deze keer achteruit haken, want ik kwam niet uit. Tja wat wil je als je in het begin van je toer met 300 steken een fout maakt, dan mag je in de achteruit dus niet echt opgeschoten met mijn projectje deze keer in de auto.
Aangekomen in Ommen eerst aan de koffie en daarna wat gestruind over de fair en afgesloten met [hoe kan het ook anders] een paar koffieleuten met een heerlijk bakje koffie.
Daarna nog een woonwinkel bezocht in een boerderij, lekker lunchen en toen maar opgesplitst. De mannen naar de boerderij in Duitsland en wij nog door naar “de Kraam” in Hardenberg, een erg leuk concept. Je kan daar als particulier een kraam, plank etc. huren en je oude of nieuwe spullen kwijt. Dit keer scoorde ik een leuk kistje met een soort vitrine-deksel waar een meetlint een naald een klosje garen etc. in zat.
Ook nog het tuincentrum bezocht en het werd ook steeds warmer dus de poncho kon al uit.
Aangekomen in Duitsland waren de mannen aan het quad rijden door het weiland dus die vermaakten zich wel (in hun ogen beter als die winkels afstruinen).

En de temperatuur in Duitsland was inmiddels zowat kortebroekenweer, heerlijk dus de dag afgesloten met een BQQ en een heerlijk vuurtje in een vuurschaal, onbetaalbaar deze dagen en weekenden in Duitsland.

• • • • • • • • • • • •
Gisteren aan het einde van de dag naar Mijdrecht waar ik mijn oude campingvriendinnetje ging bezoeken. We hebben elkaar sinds kort weer terug gevonden via instagram en wat zijn we daar beide blij mee. De herinneringen ophalen van vroeger, geweldig! Het voelde zo vertrouwd en goed, net of er geen jaren hebben tussen gezeten. Wat een fijne avond was dit zeg, met een hele lieve grappige hond die Patrick wel erg lief vond of was het nou het koffielikeurtje wat Patrick aan het drinken was [denk het laatste 😅]
We hebben heerlijk met elkaar gegeten en weer leuke en lekkere ideeën opgedaan voor de BBQ.












Vandaag maar een redelijke rustige dag ingelast wel even naar de bouwmarkt om een dak voor de serre in de tuin te bestellen maar verder van de tuin genieten en het mooie weer.

• • • • • • • • • • • •
Betreft mij haak projecten deze week heb ik de zomertrui “de Hortense” afgemaakt. Dit patroon mocht ik testen voor de nieuwe cal van Mr. Cey op de fb-groep: Crochet & Knitting Studio. Een heerlijk patroon met nog mooier garen van Durable cosy fine een aanrader voor een ieder die haakt.
Ook heb ik bijna mijn fluffy vest af, nog een halve mouw maar kom net een beetje garen tekort 😟. Gelukkig had Sabrina nog liggen dus we kunnen van de week dit project afronden.
Ook ben ik macramé onder de knie aan het krijgen, een erg leuke techniek waar binnenkort een workshop is bij Pera & Pasha. Te leuk kan ik alleen maar zeggen!!!
Nou lieve meelezers dit was weer een beetje de belevenissen van deze kant en zoals sommige al weten duik ik zo heerlijk mijn Fluffy [optidee] bedje in.
Liefs Au3 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten